Przeniesienie numeru do innej sieci – na czym polega

Posted on 18 sierpnia 2018

Przeniesienie numeru do innej sieci – na czym polega

Przeniesienie numeru do innej sieci nie wymaga specjalistycznych umiejętności, konieczne natomiast jest złożenie właściwego wniosku do aktualnego operatora w tym celu należy udać się do salonu danej sieci. Manewr ten można również wykonać telefonicznie oraz przez Internet. Zdecydowanie najprostszą opcją jest ta ostatnia.

 

Kiedy najlepiej podpisać umowę na przeniesienie numeru

 

Jedną z sieci, która oferuje możliwość transferu numeru bez konieczności wychodzenia z domu jest Virgin Mobile. Wszystkich formalności dopełnia się, wypełniając odpowiedni formularz, który znajduje się na stronie https://virginmobile.pl/. Dokumenty dotyczące przeniesienia numeru najlepiej podpisać w momencie, gdy zostały jeszcze trzy miesiące do końca obowiązywania umowy z obecnym operatorem. Ważne jest aby pamiętać, że w przypadku opóźnień ostatecznym czasem na to jest 30 dni przed jej wygaśnięciem. Tego rodzaju procedurę można rozpocząć nawet na pół roku przed zakończeniem umowy. Transfer numeru do innego operatora sieci komórkowej to korzystny dla użytkownika manewr.

 

Dlaczego transfer numeru się opłaca?

 

Każda sieć pragnie zwiększyć liczbę swoich klientów, w związku z tym potencjalnym nowym użytkownikom proponuje atrakcyjne oferty. Z tego względu do momentu stania się stałym klientem danej sieci można liczyć na ciekawe rabaty, np. nowy telefon, bezpłatny abonament czy darmowy internet.

 

Co to jest numer tymczasowy?

 

W przypadku, gdy umowa z obecnym operatorem kończy się za trzy miesiące, a umowa z nowym została już podpisana dodatkowo w jej ramach użytkownik zdecydował się na nowy telefon, wówczas otrzymuje również numer tymczasowy. Numer tymczasowy to nowa karta SIM, na którą zostanie przeniesiony numer po zakończeniu umowy z jeszcze obecnym operatorem. Ważne jest, aby nie zacząć korzystać z nowej karty SIM przed momentem zakończenia współpracy z operatorem od którego odchodzimy. Dlaczego? Wówczas nowy operator zacznie naliczać koszty zgodnie z wybraną taryfą. Stary operator w obliczu możliwości utraty klienta będzie proponował dodatkowe promocyjne pakiety, jednak trzeba pamiętać o tym, że nowa umowa została już podpisana i również obowiązuje czas na wycofanie się. W przypadku powrotu do starego operatora użytkownik niestety traci podwójnie – musi płacić dwa abonamenty przez około 3 miesiące. Istnieją na szczęście jeszcze dwie okoliczności łagodzące:

  • jeżeli umowa z nowym operatorem została zawarta poza salonem, np. przez internet lub w czasie rozmowy telefonicznej wówczas czas na odstąpienie od zawartych w niej warunków wynosi 10 dni,
  • w przypadku, gdy nowa umowa nie obejmuje aparatu telefonicznego wtedy kara za odstąpienie od jej warunków jest umowna i symboliczna, często również nie trzeba ponosić żadnych kosztów.

 

Przeczytaj poprzedni wpis:
Cykliczne wydarzenia w Warszawie

Warszawa jako stolica Polski przyciąga cykliczne wydarzenia. W tym mieście odbywają się ciekawe eventy, których widzami są ludzie z całego...

Zamknij